VŠCHT ve spolupráci s Publicistikou pořádají
praktický roční certifikovaný kurz
Komunikační management
aneb Proč nejlepší příběh vyhrává
Manažerská práce byla vždy náročná na schopnost dorozumět se s kolegy, zákazníky, stakeholdery. Stále častěji do ní také proniká multimediální obsah, který může pracovní komunikaci obohacovat nebo ji fatálně komplikovat.
Připravili jsme pro vás první, pilotní ročník vzdělávacího programu komunikačního managementu. Program, který je zvláště vhodný pro kreativní studenty, kteří chtějí být zdatnými manažery a třeba také autory originálních komunikačních řešení v organizacích budoucnosti. Studenti za kurz získají ECTS kredity, které lze částečně započítat do penza volitelných předmětů ve vlastním studijním programu, další budou vyjádřeny v samostatném profesním certifikátu vydaném společně Vyšší odbornou školou publicistiky a Ústavem managementu a ekonomiky VŠCHT.
Obsah kurzu:
1.
Komunikační management v současné manažerské praxi
2.
Kreativní storytelling
aneb Proč a jak i v managementu nejlepší příběhy vyhrávají
3.
Vizualizace a vizuální facilitace pro manažerskou praxi
4.
Úskalí při veřejném projevu – rétorika pro manažery
5.
Manažerské portfolio komunikace
Podrobněji o kurzu v závěru stránky.
Výuka bude probíhat v budovách Publicistiky (Národní třída, Praha 1).
Časová náročnost kurzu bude 2 x týdně 3 hodiny. Není však nezbytné absolvovat všechny části kurzu.
Díky barterové spolupráci VŠCHT s VOŠP bude možné nabídnout studentům VŠCHT certifikovaný kurz formou souběžného studia osvobozený od kurzovného.
Studenti za kurz získají ECTS kredity.
Máte obavu, jak se vám podaří kurz zvládnout spolu s dalšími pracovními a studijními závazky?
Kurz je pečlivě sestaven jako celek, ale možná vás však zajímá pouze některá konkrétní témata. Nic nebrání si zvolit pouze ty části programu, o které máte primární zájem. Certifikát však náleží pouze studentům, kteří absolvují celý kurz a představí závěrečnou práci.
Máte-li další otázky, kontaktujte paní Karinu Uherkovou na e-mailu k.uherkova@vosp.cz.
Pro zájemce shrnujeme následující postup k zapsání se do kurzu:
- nejpozději do 24. 10. vyplňte Přihlášku ke studiu na VOŠP
(díky souběžnému studiu obou škol je možné absolvovat kurz zdarma a získat ECTS)
v přihlášce vyberte formu studia „Denní studium“, neboť se studijní program v kombinované formě neotevírá
prosím v přihlášce uveďte „student VŠCHT“
- na základě podané přihlášky vám zašleme odkaz na jednoduchý elektronický formulář a po jeho vyplnění budete pozváni na zápis ke studiu
Obsah kurzu Komunikační management:
Komunikační management v současné manažerské praxi
(3 ECTS v obou semestrech)
Manažer a komunikace. Stakeholders a shareholders. Základní výzvy komunikačního managementu. Digitální budoucnost, média a manažerská komunikace. Návyky, problémy, potřeby manažerů z perspektivy VUCA.
Kreativní storytelling aneb Proč a jak i v managementu nejlepší příběhy vyhrávají
(3 ECTS)
Příběh vyhrává. Mít co říct… Dramaturgie smysluplné informace. Praktický storytelling při vytváření komunikačních strategií a manažerské komunikaci. Manažer jako multimediální storyteller. Příběh také vzdělává.
Vizualizace a vizuální facilitace pro manažerskou praxi
(3 ECTS)
Jak vizuálně konceptualizovat myšlenky, fakta, souvislosti, otázky? Od mind mappingu po pokročilé vizualizace, jejich příprava, tvorba a možnosti využívání v manažerské komunikační praxi budoucnosti. Informace a vizualizace znalostí pro business aplikace. Koncept „kreability“ podle Epplera, Hoff mannové a Pfi stera (Uni Sankt Gallen).
Úskalí při veřejném projevu – rétorika pro manažery
(2 ECTS)
Kultura mluveného projevu prakticky. Iterativní práce s publikem. Na co se rozpomenout ze základů rétoriky (např. Rhetorica ad Herennium, Institutio oratoria) před kamerou a mikrofonem? Hlavní úskalí veřejného mluveného projevu z hlediska manažerské komunikační praxe.
Manažerské portfolio komunikace
(3 ECTS v obou semestrech)
Tvorba digitálního portfolia pro potřeby manažerské komunikační praxe. Práce s portfoliem v reflexi manažerské profese. Digitální média v manažerské praxi, produktivně, tak akorát. Manažer jako učitel podle P. F. Druckera.
Závěrečný projekt:
Co nejpokročilejší manažerská prezentace ve formátu Ad Herennium (prezentace a skvělá prezentace: ne „desítky“ řadových prezentací, ale klíčová prezentace, vč. inventio)
O Publicistice
Foto z Mediálního dne, který simuluje jeden den zpravodajských štábů televizních, tištěných i digitálních médií. Studenti 2. ročníku Publicistiky vytvoří týmy, dostanou téma a večer promítají reportáže ve Zpravodajské mozaice. Ani v průběhu takto náročného dne studenty neopouští humor, a to dokládá tradiční Backstage mediálního dne.
Foto z Mediální hry pro studenty středních škol, kteří si v televizním studiu Publicistiky vyzkouší pocity televizního hlasatele, pozorného redaktora nebo roli tiskového mluvčího.
Foto ze studentského festivalu Všemi směry.
Foto: absolventka Publicistiky Nikola Červinková
V případě otázek nás neváhejte kontaktovat
Publicistika I Karina Uherková I k.uherkova@vosp.cz