VOŠP v novém kabátě

K 25. výročí svého úspěšného působení na poli mediálního vzdělávání si Vyšší odborná škola publicistiky nadělila dárek – novou vizuální tvář. S novým rokem se tak profesní škola médií, ve které se jedinečně setkává svět kreativity a mediálního podnikání se světem akademického vzdělávání, představuje v nových barvách, s novým logem a také novým vizuálním stylem.

Publicistika pro představení nového loga zvolila symbolicky Tříkrálové datum. Předcházela tomu vánoční soutěž VOŠPáků, kteří nám odhalili, čím si o Vánocích udělali radost.

„Do dalších 25 let vstupujeme s étosem, který jsme chtěli promítnout i do nové podoby vizuálního jazyka Publicistiky. Naše škola se od doby svého vzniku od základů proměnila už jen tím, že pokrývá praktickou přípravu pro mnohem širší spektrum mediálních profesí. Důraz na humanitní vzdělávání novináře zůstává. Chceme, aby Vyšší odborná škola publicistiky dál rozvíjela svou pověst poctivé novinářské školy," uvedl ředitel školy Petr Uherka.

Vznik nové vizuální tváře školy byl delší proces. Rozhodnutí o změně původního loga, které škole dlouho dobře sloužilo, nebylo jednoduché. „Jsme vděční za spolupráci s našimi kreativními partnery, díky tomu vznikla řada konceptů loga, několik z nich bylo skvělých…, ale pro trochu jinou školu,“ usmívá se ředitel školy.

Vlastní rebranding měl několik fází a většinu kroků škola konzultovala také se současnými studenty. „Řadu vizuálů jsme finalizovali na základě podnětů ambasadorů Publicistiky nebo členů školní agentury Pro.motion," popisuje odborný lektor zaměření Marketing a produkce médií VOŠP Václav Loubek a dodává: „Pro média typická modrá barva zůstává, ale objevuje se v nových odstínech a v názvu školy se dostává do popředí publicistika."

Studenti i pedagogové upřednostnili návrh, který v logu zachovává dominantní „P“.

„Naše nové „P“ obsahuje hravý motiv vlaštovky, která je symbolem rozesílání zpráv, současně v něm ale můžete postřehnout i pražský meandr Vltavy nebo otazník za dobrou otázkou, což je základem profesionální novinářské práce," uzavírá koordinátorka marketingové komunikace VOŠP Karina Uherková.

Nové logo v jedné z učeben v budově v ulici Spálená 8